Prindi

Kahtlemata tuleneb artikli provokatiivne pealkiri soovist juhusliku lugeja tähelepanu köita ja Kliinikumi Lehe impact factorit tõsta. Kuid see pole ainus motiiv. Lisaks uurime meditsiini kui eriala „seksikust“ ehk ihaldusväärsust, külgetõmbavust (sex appeal) ja kuidas kliinikum seda oma huvides ära saaks kasutada.

Mis mõjutab meditsiini populaarsust? Kahtlemata selle elukutsega teenitav keskmine sissetulek. Aga mitte ainult. Tihtilugu on valikukriteeriumid irratsionaalsed ja tulenevad televisioonis nähtust või alateadvusest. Esimesel juhul võib näiteks tuua kohtuarstiteaduse populaarsuse plahvatusliku tõusu C.S.I. seriaalide ekraaniletuleku järel. Alateadvuse mõju arstiks saamisel on esile toodud Sigmund Freudi puhul, kes „tõrjutud lapsepõlvemälestuste“ ajel õppis meditsiini ja kujundas välja silmapaistva psühhoanalüüsi koolkonna.

Aga seksuaalsest alateadvusest lähtunud teaduse võimalikke näiteid võib tuua ka lähemalt. Eesti oma innovaatikageenius professor Ludvig Puusepp, kelle nime kannavad Maarjamõisa peatänav Tartus ja Ülemiste City ärikeskuse kaksiktornid Tallinnas, tegi oma doktoridissertatsiooni „O tsentrah mozga regulirujustsih erektsiju polovogo tshlena i izverzhenie semeni“ uurides koerte suguelu. Ütle veel, et neuroteadus ei ole seksikas.

Seks müüb, selles ei ole kahtlust. Sügava dekolteega valges kitlis ning punase ristiga ehitud õed-arstid on tarbijate alateadvusesse kinnistunud tüüpkaubamärk. Seksikuse abil müüakse nii autosid kui energiajooke. Viimastest üks tuntumaid on pohmelusevastane ja alkoholist võõrduda aitav energiajook ALCO STOP.

Kliinikumi arenduskomitee otsustas sõlmida lepingu kliinikumi logo kasutamiseks nimetatud joogipakendil. Kuivõrd kontsern Liivi Hiis omab märkimisväärset turuosa Euroopa karastusjookide turul, on sellega võimalik lüüa mitu kärbest ühe hoobiga – parandada kliinikumi rahalist seisu, võidelda alkoholismiga ja populariseerida kliinikumi kaubamärki Euroopas. Sõltumatud uurimisinstituudid on varemgi täheldanud, et elava fantaasiaga tarbijal assotsieerub kliinikumi logo kuulsa 69 sümboliga.

Seega peaks jook rahuldama nii bi- kui homoseksuaalide vajadusi.

 

Niper Naadi
kliiniline seksuoloog