Alljärgnevalt lühike ülevaade sellel aastal toimunud eHL-i töödest ning kuidas on toiminud eHL-i kasutajatugi

möödunud aastal.


Võrreldes eelnevate aastatega on eHL-i juurutusplaanid 2011. aastaI täiesti teistsugused. Varasematel aastatel liitus eHL-iga uus struktuuriüksus iga kahe-kolme nädala tagant ningeHL-iga tegelevatel IT töötajatel ei olnud testimiste, koolituste, juurutamise ja juurutamisjärgse kasutajatoe tagamise käigus aega tehtut analüüsida. 2010.aasta lõpuks oli eHL-i juurutamine kõikides ravitööga tegelevates kliinikutes lõpule viidud ja lisaks oli juurutamine käivitunud patoloogiateenistuses. 2011. aasta esimesel poolel jätkati patoloogiliste uuringute elektroonilise tellimise juurutamist kliinikutes, aga peale seda tuli juurutamistöösse sisse pikem paus.

2010. aasta lõpus läbi viidudandmebaasiserveri hooldustööd võimaldasid meie arendajatel 2011. aasta alguses keskenduda andmebaasipäringute optimeerimisele. Samuti analüüsiti rakendusserverite kasutamist ning uuendati neis kasutatavat

baastarkvara. Kõik see võimaldas kokkuvõttes tõsta rakenduse üldist töökiirust ja töökindlust. eHL-i töörühma poolt märtsis läbi viidud testimised näitasid, et võrreldes 2010. aasta oktoobriga oli päringute kiirus tõusnud keskmiselt 2 korda.

2011. aasta esimene pool on peamiselt kulgenud Radioloogia mooduli kasutusele võtmise ettevalmistustööde rütmis. Maikuus kaasame funktsionaalsuse testimisse ka radioloogiakliiniku esindajad ning seejärel alustame uue mooduli juurutamist radioloogiakliinikus ja kõigis neis uuringukabinettides, kus eHL veel uuringute läbiviimiseks kasutusel ei ole.

Rakendusse ei ole 2011. aasta esimeses pooles lisandunud palju uut funktsionaalsust, küll aga on tehtud palju taustatöid ja täiendusi praktiliselt igas moodulis. Suuremad muudatused puudutasid digiretsepti ja dokumendivorme.

 

eHL kasutajatugi 2010. aastal


Kasutajatoe numbrile 9009 tehtud kõnede ning aadressile See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud. saadetud muredega tegeleb

informaatikateenistuses igapäevaselt 4 inimest, suuremate probleemide korral lülitub kasutajatoe režiimile veel 4 inimest.

 

Tabel: Numbrile 9009 tehtud kõnede statistika aastate ja kuude lõikes.

 

2008

2009

2010

2011

Jaanuar

287

1296

2060

3655

Veebruar

323

1030

1708

981

Märts

691

2172

1384

1135

Aprill

554

1844

1114

820

Mai

475

1493

868

 

Juuni

363

1478

1007

 

Juuli

377

1265

951

 

August

778

793

1218

 

September

1781

1332

1441

 

Oktoober

3021

1254

1040

 

November

2011

1587

1077

 

Detsember

1569

1523

871

 

Iga suurema struktuuriüksuse liitumisel eHL-iga või täiesti uue funktsionaalsuse lisandumisel suureneb kasutajatoe koormus pea kahekordseks. Kõige suurema kõnedetulva tõi endaga kaasa viimane aastavahetus, kui samale ajale langesid eurole üleminek, uue arveldusmooduli kasutusele võtmine eelmise aasta lõpus, patoloogia saatekirjade juurutamine aasta alguses ja muudatused mitmetes eHL-iga suhtlevates infosüsteemides.

Alates 2010. aasta aprillist oleme registreerinud kõik kasutajate probleemid kasutajatoe andmebaasis. See annab meile

võimaluse saada täpsemat ülevaadet selle kohta, millistes struktuuriüksustes on kõige rohkem probleeme, saame ka analüüsida probleemide sisu ning võtta tarvitusele abinõud enamlevinud probleemide likvideerimiseks.

Kokkuvõtvalt võib öelda, et vähem probleeme tekib neis struktuuriüksustes, kus eHL-i on pikaajaliselt kasutatud ning kus

töökorraldus on osakonna siseselt väga hästi paika pandud. Kõige rohkem probleeme tekib neis struktuuriüksustes, kus

tegeletakse patsiendi kliinikumi sisse kirjutamisega ja arvete väljastamisega.

Meie eesmärk on rakenduse funktsionaalsuse täiendamise, kasutusmugavuse tõstmise, kasutajajuhendite täiendamise ja täienduskoolituste abil järjest vähendada kliinikumi töötajate vajadust kasutajatoe poole pöördumiseks.

 

Kati Korm

informaatikateenistusearendusosakonna juhataja