Kipslahase eemaldamise järgselt võib ranne olla jäik ja turses. Turse ja jäikuse vähendamiseks soovitame teha võimlemis-harjutusi. Turset vähendab ka randme hoidmine küünarliigesest kõrgemal ning külmkottide kasutamine mitu korda päevas (korraga kuni 20 minutit). Kasutage kätt ka võimaluse piires igapäevastes tegevustes.

Võimlemisharjutusi tehke 3-5 korda päevas, rahulikus tempos. Korduste arvu suurendage järk - järgult: 10 → 12 → 15 → 20 x.

Harjutusi tehke istudes, selg sirge ja õlad lõdvestunult.

  1. Küünarvars laual, pihk serviti, suruge sõrmed rusikasse ja seejärel Tähelepanu pöidlale!

     randmele1              randmele2

  1. Küünarvars laual, keerake pihk ülespoole ja allapoole.

          randmele3        randmele4

  1. Küünarvars laual, ranne üle laua serva, tõstke ranne üles ja sirutage sõrmed.

          randmele5              randmele6

  1. Küünarvars laual, viige pöial ja väike sõrm kokku, sirutage sõrmed, pöial ja 4. sõrm kokku, sirutage sõrmed jne.

          randmele7         randmele8

  1. Pihk serviti laual, kõverdage sõrmed ja sirutage sõrmed harali.

           randmele9        randmele10 

  1. Pihk pehmel pallil, suruge kätt vastu palli.

           randmele11         randmele12

  1. Pall pihus, pigistage palli, hoidke painutust 5 sekundit.

           randmele13


Koostaja: TÜK traumatoloogia ja ortopeedia kliinik

 Meditsiinilinnak Lastefond  alt=