Alljärgnevalt on selgitatud, kuidas ja millistel juhtudel saab eHL-is muuta maksjat, kui see on peale patsiendi registreerimist või külastuse avamist vale.

Peale patsiendi registreerimist saab maksjat muuta vaid siis, kui tühistada olemasolev vale maksjaga registreerimine ja teostada uus õige maksjaga registreerimine.

Olemasolevat registreerimist ei saa tühistada järgnevatel juhtudel:
• Patsiendile on koostatud visiiditasu arve, mille eest on juba makstud või on vajalik maksta.
• On avatud ambulatoorne vastuvõtt.

Peale patsiendile külastuse avamist saab maksjat muuta:
• Teenuse lisamisel/muutmisel (joonis 2).
• RTL-i arveldamata sakil (joonis 3).
• Arve koostamisel, avades maksja ploki (joonis 4).
• Tühistades olemasoleva vale maksjaga külastuse ja avades uue õige maksjaga külastuse.

Olemasolevat külastust ei saa tühistada järgnevatel juhtudel:
- Patsiendile on koostatud visiiditasu arve, mille eest on juba makstud või on vajalik maksta.
- Patsiendile on hakatud koostama epikriisi.

Irina Hansen
informaatikateenistuse arendusosakonna projektijuht