ID-kaardi abil saavad kliinikumi arstid haiglainfosüsteemi eHL kaudu tutvuda patsiendi Tervise infosüsteemis arhiveeritud andmetega. Foto: informaatikateenistuse erakogu.ID-kaart kehtib Eestis isikuttõendava dokumendina ka digitaalses maailmas. ID-kaardi abil saab kasutada riigiportaali, internetipanga teenuseid, osta ID-piletit, anda digitaalseid allkirju jpm. Alates 2010. aasta oktoobrist on lisaks tavalisele ID-kaardile võimalik taotleda ka digi-ID-d, mis kehtibki ainult digitaalses maailmas.

Arstid saavad ID-kaardi abil kasutada üle-eestilist Tervise infosüsteemi (mida tuntakse ka E-Tervise või Digiloo nime all), kuhu erinevate haiglate ja perearstide infosüsteemidest saadetakse patsientide haiguslugude kokkuvõtteid. Lisaks digi-epikriisidele saab Tervise infosüsteemis tutvuda ka patsiendi aegkriitiliste andmete (nagu allergiad, immuniseerimised jne) ja diagnoosidega.

Kuna Tervise infosüsteem ei sisalda veel kõikide patsientide kõikide haiguslugude kokkuvõtteid, siis ei ole garantiid, et konkreetse patsiendi info selles süsteemis olemas on. Tulevikus muutub aga selline olukord üha sagedasemaks, kus patsiendil on kliinikumi ravile saabudes paberile trükitud haigusloo kokkuvõtte asemel kaasas perearsti soovitus vaadata patsiendi andmeid Digiloost. Siis läheb arstil kindlasti vaja ID-kaarti või digi-ID-d.

ID-kaardi taotlemiseks tuleb teil pöörduda Politsei- ja Piirivalveameti Kodakondsus- ja Migratsioonibüroo teeninduse poole ning esitada täidetud taotlusankeet, värvifoto, isikuttõendav dokument (nt pass) ning riigilõivu tasumist tõendav dokument. ID-kaart kehtib viis ning digi-ID kolm aastat. Kasulikku infot ID-kaardi taotlemise ja kasutamise kohta leiate ID-kaardi veebikeskkonnast
http://www.id.ee/ ning Politsei- ja Piirivalveameti kodulehelt http://www. politsei.ee.

 

ID-kaart ja eHL
Kliinikumi arstid saavad patsiendi Tervise infosüsteemis arhiveeritud andmetega tutvuda haiglainfosüsteemi eHL kaudu. Selleks tuleb eHL-i kindlasti sisse logida IDkaardiga. NB! Digiloost saavad infopäringuid teostada vaid arstid!

ID-kaardiga sisselogimise paikasättimiseks tuleb eelnevalt pöörduda Arvutiabi (telefon 731 9222, e-mail See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.) poole. Sealsed IT-spetsialistid kontrollivad üle konkreetse arvuti ja veebilehitseja seadistused, ID-kaardi lugeja olemasolu ning sertifikaatide kehtivuse.

Kui arvuti on seadistatud, siis tuleb pöörduda eHL-i kasutajatoe poole (telefon 731 9009, e-mail See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.). eHL-i spetsialistid kontrollivad üle vajaliku menüüpunkti olemasolu ning annavad juhiseid IDkaardiga eHL-i sisselogimise ning Digiloost päringute tegemise kohta.

2011. aasta esimeses kvartalis alustab informaatikateenistus ID-kaardi kasutamise koolitusi. Koolituste toimumisest teavitame kliinikumi töötajaid e-kirja teel.

 

Informaatikateenistus