Kuigi juba aastaid saab kliinikumi registratuurides raviteenuste eest tasuda kaardiga, on kaardimakseterminalis teostatud makse kohta kirje fikseerimine haigla infosüsteemis seni toimunud käsitsi. Alates septembrist on kõik makseterminalid ühendatud eHL-iga ning loodud andmete automaatne vahetus kahe süsteemi vahel.

See hõlbustab märgatavalt makse teostamise protsessi:
• kuna makseinfo tuleb infosüsteemist automaatselt, ei ole enam vajadust arve summat käsitsi makseterminali sisestada;
• kuna infosüsteemi salvestuvad ainult need maksed, mis on reaalselt makseterminalis sooritatud, on maksete koostamisel välistatud inimlik eksimus.

Kasutaja jaoks tähendab uus lahendus eeskätt seda, et kui varem pidi makse info süsteemi sisestama alles pärast makseterminalis makse sooritamist, siis uue lahenduse kohaselt tuleb teha infosüsteemis valik „kaardimakse",misjärel toimub süsteemide andmevahetus.

 

Infosüsteemi salvestatakse makse alles pärast seda kui:
1. arve maksja sisestab makseterminali kaardi tõese PIN koodi;
2. arve maksja kontol on piisavalt raha (veateade, mis panga poolt vastasel juhul tagastatakse on: „Kaart keeldus tehingust. Liiga suur summa. Tagasta kaart.");
3. arve maksja pangakaart on kehtiv.

Kaardimakset tõendav dokument (kaardimakse kviitung) tuleb välja trükkida makseterminalist. Arve maksja soovi kohaselt tuleb talle esitada ka eraldi raviteenuste arve.

Kui arve eest on makstud kaardiga, kuid mingil põhjusel tuleb arvele kreeditarve (arsti vastuvõttu ei toimunud vms), tehakse patsiendile tagasimakse sularahas. Kaardimakseterminalis makse tühistamine on sellisel juhul keelatud!

 

Eva Harak
informaatikateenistuse arendusosakonna süsteemianalüütik