Patsiendikindlustus

1. detsembrist 2024 on Tartu Ülikooli Kliinikumi ja PZU Kindlustuse vahel sõlmitud tervishoiuteenuse osutaja kohustusliku vastutuskindlustuse leping, mille alusel on Kliinikumi patsientidel võimalik tervishoiuteenuse osutamisel tekkinud kahju hüvitise saamiseks pöörduda kindlustusandja poole.

Kahjunõude saab esitada kahju kannatanud isik, kelleks võib olla patsient ise, tema ülalpeetav, pärija või muu isik, kellele on kahju tekkinud.

Millise nõudega saab pöörduda?

Tervishoiuteenuse osutamisega on põhjustatud kehavigastus, tervisekahjustus või surm. Tervishoiuteenuse osutaja vastutab tekkinud kahju eest võlaõigusseaduse alusel.

Kahju on tekkinud ühe või mitme alljärgneva asjaolu tagajärjel:

  1. diagnoosimise, ravi või muu samalaadse toimingu tegemine või selle tegemata jätmine, eeldusel et tervishoiuteenuse osutamisel tavaliselt oodatava hoolsusega arstiteaduse üldisel tasemel oleks kahju tõenäoliselt välditud;
  2. diagnoosimise, ravi või muu samalaadse toimingu käigus saadud nakkus, eeldusel et tervishoiuteenuse osutamisel tavaliselt oodatava hoolsusega arstiteaduse üldisel tasemel oleks kahju tõenäoliselt välditud;
  3. tervishoiuteenuse osutaja poolt patsiendi transportimisel tekkinud vigastus või kahjustus;
  4. diagnoosimise, ravi või muu samalaadse toimingu käigus kasutatud seadme rike, mille eest tervishoiuteenuse osutaja vastutab võlaõigusseaduse § 770 lõike 2 alusel;
  5. tervishoiuteenuse osutamise käigus tervishoiuteenuse osutaja poolt patsiendile manustatud vale ravim, ravimiannus või tervishoiuteenuse osutaja tegevusest või tegevusetusest kõlbmatuks muutunud ravim või ravimi muu väär kasutamine;
  6. tervishoiuteenuse osutaja dokumenteerimiskohustuse rikkumine;
  7. tervishoiuteenuse osutaja korraldusliku kohustuse rikkumine sellise tervishoiuteenuse osutamisel, mis on otseselt seotud diagnoosimise, ravi või muu samalaadse toimingu tegemise või tegemata jätmisega.

Millist kahju kindlustusselts hüvitab?

  1. Ravikulud, sealhulgas kulud ravimitele;
  2. kulud, mis on tekkinud patsiendi vajaduste suurenemisest, sealhulgas kulud abivahenditele ja meditsiiniseadmetele;
  3. osalisest või puuduvast töövõimest või ajutisest töövõimetusest tekkinud kahju;
  4. matusekulud;
  5. ülalpidamise äralangemisest tekkinud kahju;
  6. muu varalise kahju, mis kuulub hüvitamisele võlaõigusseaduse §-de 129 ja 130 kohaselt;
  7. mittevaralise kahju, mis kuulub hüvitamisele võlaõigusseaduse § 134 kohaselt.

Millise summa ulatuses kahju hüvitatakse?

Kindlustussumma

Kõikide nõuete hüvitispiir kindlustusperioodi kohta kokku on 3 000 000 €
Hüvitispiir kindlustusjuhtumi kohta on 300 000 €
Hüvitispiir õigustatud isiku kohta on 100 000 €

Mittevaralise kahju kindlustussumma

Hüvitispiir kindlustusjuhtumi kohta on 100 000 €
Hüvitispiir õigustatud isiku kohta on 30 000 €

Kindlustusperiood

01.12.2024 kuni 30.11.2025

Kuhu pöörduda nõude esitamiseks?

PZU Kindlustuse iseteenindus: kahju esitamiseks täitke palun PZU Kindlustuse Iseteeninduses olev vorm ning kindlustusandja võtab teiega ühendust.

Kahjujuhtumist tuleb kindlustusseltsi teavitada kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis nelja nädala jooksul kindlustusjuhtumist teadasaamisest. Kui teavitamine pole terviseseisundi või muu mõjuva põhjuse tõttu võimalik, pikeneb tähtaeg vastava aja võrra.

Juhul, kui Te pole kindlustusseltsi otsusega rahul, on Teil võimalik pöörduda lepituskomisjoni poole (e-kiri: info@terviseamet.ee; postiaadress: Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn). Terviseameti juures alaliselt tegutsev lepituskomisjon lahendab vaidlused kohtueelse sõltumatu organina. Juhime siiski tähelepanu, et lepituskomisjon pole oma tegevust veel alustanud.

Kahjunõude võib esitada ka Tartu Ülikooli Kliinikumi kontaktidel (e-kiri: kliinikum@kliinikum.ee; postiaadress: L. Puusepa 1a, 50406 Tartu). Kliinikum edastab nõude kindlustusseltsile.

Kahjunõude esitamise etapid
Allikas: Sotsiaalministeerium

Lisainfo:

Tervishoiuteenuse osutaja kohustusliku vastutuskindlustuse seadus

Patsiendikindlustus patsiendi vaates