MASUst hoolimata pöördub TÜ Kliinikumi Lastefondi poole järjest enam välisfirmasid ja -organisatsioone, kes peavad heategevusliku sihtasutuse mainet usaldusväärseks ning soovivad seda toetada.

 

Norra Kuningliku Õhuväe brigaadikindral Gundars Abols ja Lastefondi tegevjuht Küllike Saar näitavad Balti Kaitsekolledži fuajeesse üles seatud annetuskasti juures eeskuju. Foto: Oliver Toots.

Lastefondi tegevjuhi Küllike Saare sõnul on koostööd välistoetajatega tehtud ka varem, kuid just viimastel aastatel võtab Lastefondiga aktiivselt ühendust aina rohkem rahvusvahelisi ettevõtteid ja organisatsioone, kes mingil moel Eestiga seotud on. Praegu on Lastefondil käsil koostööprojektid nelja välistoetajaga.

 

Nii Balti Kaitsekolledž, Eesti Abistamiskomitee Kanadas kui ka kaks Lõuna-Euroopa päritolu eraettevõtet pöördusid Lastefondi poole ise. Saare sõnul otsisid toetajad fondi üles Interneti või kuulduste kaudu ning esitasid seejärel pakkumise või projekti, mille kaudu fondi raha kogumisel abistada soovisid. Kogutud summad lähevad TÜ lastekliinikule vajalike aparaatide ostmiseks ja arstide koolitamiseks.

 

Eesti Abistamiskomitee Kanadas toetab Lastefondi juba teist aastat järjest. Abistamiskomitee nõukogu liikme Peeter Einola sõnul on nad juba aastaid olnud Tallinna lastehaigla kuldsponsoriks ning sealtkaudu kuuldi ka Lastefondist. „Leidsime, et võiks toetada lastehaiglat ja laste heaolu ka Lõuna-Eestis,“ selgitas ta. Eelmisel aastal annetas komitee Lastefondile 20 000 Kanada dollarit ehk ligi 200 000 Eesti krooni. Sel aastal ning ka edaspidi on plaanis jätkata tavapärasema summa ehk 100 000 krooniga.

 

Balti Kaitsekolledži esindaja Norra Kuningliku Õhuväe majori Stig Nilseni sõnul on oluline, et õppeasutus kohalikule kogukonnale midagi tagasi annaks. Seepärast on lastele suunatud heategevus kolledžis juba traditsiooniks saanud. Sel aastal otsustati teha koostööd just Lastefondiga, sest tegemist on ühe Eesti vanima ja suurima heategevusliku fondiga.

 

Ka portugali päritolu ettevõtte Marketing Intelligence OÜ peadirektor Pedro Medeiros de Almeida leidis, et Lastefond on üks tuntumaid ja mainekamaid Eestis. Kuna Marketing Intelligence tegutseb ka Eestis, väärib fond Medeiros de Almeida sõnul kindlasti austust ning toetust. Ettevõte pöördus Lastefondi poole sooviga annetada Madeira nädala raames toimunud fotonäituse tööde müügist saadav kogutulu. Müük aga ei õnnestunud, mistõttu saab Lastefond fotod endale ning Marketing Intelligence’i poolt kompensatsiooniks 10 000 krooni.

 

 

 

Grete Kõrgessaar
TÜ ajakirjanduse ja suhtekorralduse III kursuse tudeng