lk1 ePatsient avalehtKliinikumi patsiendiportaal ePatsient asub aadressil https://epatsient.kliinikum.ee ning portaali teenused avatakse 3. oktoobril. Patsiendiportaali saavad kasutada kõik, kellel on olemas ID-kaart või Mobiil-ID. Portaali eesmärk on võimaldada patsiendil broneerida endale eriarsti ambulatoorne vastuvõtuaeg. Esialgu saab aegu broneerida ainult eriarsti esmasele vastuvõtule, mille eest tasub Eesti Haigekassa.


Lisaks saab patsiendiportaalis vaadata oma epikriisi ja uuringu vastuseid, samuti tutvuda oma haigusjuhtude ajalooga aastast 2007. Patsiendil on võimalik kontrollida ja muuta oma kontaktandmeid, mis on teenuse toimimiseks väga oluline, kuna korrektne telefoninumber ja e-posti aadress võimaldavad probleemide korral patsiendiga ühendust võtta.

 

lk1-2 Kristina RivisKehtivate broneeringute info kuvatakse patsiendile portaali esilehel. Sealt on näha, millal ja kus vastuvõtt toimub ning kes on raviarst. Reeglina peab patsient aega broneerides visiiditasu internetipangas ära maksma, pärast mida hakkab broneering kehtima. Kui patsiendil on kliinikumi ees võlgnevus, siis on see nähtav esilehel ning internetipanga kaudu on võimalik arve kohe ka ära maksta.

 

Täpsem info portaali kasutamise kohta on kirjas kasutustingimustes ja kasutusjuhendis. Need on kättesaadavad portaali iga lehe alaservas.

 

Kristina Rivis
Informaatikateenistuse arendusosakonna projektijuht

 

lk2 ePatsient koondvaade

 

 

Kati Korm, informaatikateenistuse arendusosakonna osakonnajuhataja: „Minult on mitmel korral küsitud, et miks me teeme oma broneerimisportaali ja ei tegele riikliku portaaliga.

Minu vastus on alati olnud, et tegelikult teemegi me seda kõike selle nimel, et ükskord tekiksid ka riiklikud töötavad lahendused. Kaugelt vaadates paistavad kõik asjad alati väga lihtsad, tegelikkuses aga on meil portaali loomise ajal tulnud ja tuleb ka edaspidi lahendada väga palju pisikesi probleeme, mis kokku liites moodustavad päris paraja probleemide kuhila. Kliinikumi oma portaal võimaldab meil broneeringute ja nende tühistamiste, saatekirjade ning visiiditasu ettemaksude tehnilisi lahendusi oma infosüsteemis järgi proovida. Saame vajadusel kiiresti muudatusi sisse viia ja võibolla isegi natuke töökorraldust muuta. Kõike seda ilma riikliku mastaabiga andmevahetust ja kasutajate ringi asjasse segamata. Oleme oma infosüsteemi tublisti täiendanud, aga juba praegu teame, et täiendusi tuleb teha veel. Esialgu on portaalis kättesaadavaks tehtud kõik esmased vastuvõtuajad, vaatame kui palju küsimusi või probleeme nii patsientidel kui arstidel nendega tekib. Edaspidi on loomulikult plaanis vastuvõtuaegade valikut laiendada tasuliste ja korduvate aegade osas."

 

Merje Tikk, analüüsi-marketingiteenistuse direktor: „Patsiendiportaal annab lisavõimaluse vastuvõtuaja broneerimiseks. Täna saab vastuvõtuaega broneerida telefoni teel, päevas tehakse etteregistreerimiskeskusesse keskmiselt 1400-1600 kõnet, esmaspäeval, teisipäeval ja ennelõunati on kõnesid palju ning seetõttu peab helistaja ootama ooteliinil. Interneti registreerumisvormi teel tehakse päevas umbes 100 broneeringut ning osad patsiendid eelistavad aega panna ka kohapeal registratuuris. Kõik need võimalused praegu jäävad, ePatsient on uus kaasaegne võimalus, kus patsient saab ise omale sobival ajal vastuvõtuaja panna, visiiditasu maksta ning kui eelnevad sammud tehtud, saab ta broneeringu kinnituse. Samuti näeb patsient kõiki kehtivaid broneeringuid ning kui mingil põhjusel kinni pandud aeg ei sobi, saab ePatsiendi kaudu ka vastuvõtuaega tühistada või muuta. Praegu saab vastuvõtuaegu tühistada ja muuta telefoni teel, interneti vahendusel ja ka kohapeal, kuid kahjuks alati seda ei kasutata.
Oluliseks lisaks patsiendiportaalis on oma andmete täpsustamise võimalus ja terviseandmete vaatamine. Loodan väga, et seda hakatakse kasutama ja seoses sellega väheneb teabenõuete esitamine.
Eksimuste vältimiseks on oluline, et patsient lähtuks täpselt suunamisest, konkreetsest saatekirjast ning juhistest, mis patsiendiportaalis vastuvõtu broneerimise juures on. Kui soovitud ajale või arstile ei ole vaba aeg, on võimalik valida teine arst.


Oluline on teada, et patsiendiportaalis saab patsient valida täpselt samasuguseid vastuvõtuaegu, mida pakutakse talle telefoni teel broneerides või registratuuris kohapeal.
Loodan, et järgmiste sammudena saame patsiendiportaalis pakkuda broneerimisvõimalusi tasulistele teenustele ja teiste spetsialistide vastuvõttudele. Samuti broneerimist teisele isikule ehk võimalust, et ema/isa panevad aega oma lapsele, tütar/poeg oma emale või isale jne."

 

Kliinikumi patsiendiportaalis on võimalik patsiendil:
• broneerida vastuvõtuaegu
• vaadata oma broneeringuid
• tühistada broneeringuid ja soovi korral leida uus vastuvõtuaeg
• tellida meeldetuletus vastuvõtule tuleku kohta
• vaadata oma terviseandmeid
• maksta arveid
• kontrollida ja uuendada oma isikuandmeid