Ülikoolihaiglas on õppeaasta algus eriline nii õppuritele kui juhendajatele (01.09.2025)
Tartu Ülikooli Kliinikum tervitab uue õppeaasta eel kõiki uusi ja olemasolevaid õppureid, samuti juhendajaid, kes üheskoos kujundavad Eesti tervishoiu tulevikku. Ühe aasta jooksul jagab Kliinikum teadmisi enam kui 1000-le inimesele.
Kliinikumis kui õpetavas haiglas kohtuvad kolm põhitegevust: ravi-, õppe- ja teadustöö, mis kõik mõjutavad Eesti tervishoiu tulevikku. „Kliinikumil on üheaegselt võimalus ja kohustus olla suurim tervishoiusektori õppe- ja praktikakeskus ning õppurite pidev kohalolek kujundab samal ajal nii tulevasi kolleege kui ka tänaseid juhendajaid. Siin on võimalus õppida oma erialade parimatelt, nähes ka kõige keerulisemaid ravijuhte ning olla kaasatud uuenduslikku teadus- kui arendustöösse,“ ütles Tartu Ülikooli Kliinikumi juhatuse liige ja ravijuht dr Liis Salumäe. Ta lisas, et noorte kolleegide küsimused ja uudishimu on omakorda inspiratsiooniks ka juhendajatele.
Tartu Ülikooli Kliinikumis töötab 291 arst-residenti, mis on kolmandik Kliinikumi arstkonnast. Lisaks tehti 2024. aastal Kliinikumis erinevatel erialadel 1468 praktikat, mis tähendab, et aastas jagab Kliinikum teadmisi enam kui 1000 õppurile. „Kõige enam suunavad Kliinikumi praktikante Tartu Ülikool ja Tartu Tervishoiu Kõrgkool ning eelmisel aastal suundusid praktikandid enim kirurgiakliinikusse, psühhiaatriakliinikusse ning anestesioloogia ja intensiivravi kliinikusse,“ tutvustas juhatuse liige, õenduse ja patsiendikogemuse juht Ilona Pastarus. Ta lisas, et erinevad generatsioonid ei peaks pelgama teineteiselt õppimist: „Koolitarkuse kõrval on olulised ka pehmed inimlikud oskused, mis on vajalikud igas eluvaldkonnas, sõltumata sellest, kas tegemist on noore või juba kogenud kolleegiga. Koostöö ja meeskonnatöö oskus, aga ka suhtlemise ja ajaplaneerimise oskus on olulised igal ametikohal.“
Selleks, et juhendamine oleks ülikoolihaiglas kvaliteetne ja kaasaegne, toimuvad regulaarselt juhendamise koolitused, kus üheks oluliseks osaks on edasiviiva tagasiside andmise ja vastuvõtmise oskus ning seeläbi turvalise õppimiskeskkonna loomine õppijale, õpetajale ja patsiendile.
Ka sisekliiniku sisehaiguste eriala vanemarst-õppejõu Peeter Saadla sõnul on õppimine ja õpetamine kahepoolne protsess – õppijad toovad kaasa oma uudishimu, küsimused ja energia ning juhendajad pakuvad täienduseks kogemust, tuge ja suunda. „Õpetamine on väärtuslik just seetõttu, et see ei loo mitte ainult teadmisi, vaid ka mõtlemisviisi, oskust näha laiemat pilti ja julgust seada uusi eesmärke. Õppimine seevastu ei ole kunagi ühepoolne – iga küsimus ja arutelu rikastab ka meid juhendajatena. Head õppijad, soovin teile julgust küsimiseks, katsetamiseks ja eksimiseks, sest just nii sünnib päris teadmine. Ärge unustage ka üksteist toetada – ülikool ei ole ainult individuaalne teekond, vaid ka kogukond, kus igaüks meist saab midagi anda ja midagi vastu saada. Olgu see õppeaasta täis inspiratsiooni, sõprust ja kasvamist nii erialaselt kui ka inimesena ja ärge unustage leida tasakaalu töö ja puhkuse vahel, sest ainult nii jaksate nautida kõike, mida see aasta pakub,“ lausus noorte kolleegide tervituseks juhendaja dr Saadla.
Tartu Ülikooli Kliinikum soovib kõikidele üliõpilastele, arst-residentidele ning juhendajatele inspireerivat õppeaastat!
*Pildil vasakult: sisehaiguste eriala vanemarst-õppejõud Peeter Saadla, psühhiaatria eriala arst-õppejõud Liina Voormansik, arst-resident Greete Jakobson ja arst-resident Priit Välja.
Teate edastas
Helen Kaju, kommunikatsiooniteenistus