Uudised

Kliinikum arendas uue patoloogia infosüsteemi, mis aitab optimeerida töövoogusid ja tagada kvaliteeti (03.07.2025)
Tartu Ülikooli Kliinikumi ja Nortali arendus- ja koostöö tulemusel valmis patoloogia infosüsteem, mis liideti olemasoleva infosüsteemiga eLabor ning on esimene omataoline lahendus Eestis. 3. aprillil 2025 kasutusele võetud uus patoloogia moodul võimaldab tellimisprotsessi ja labori siseste töövoogude tõhusamat korraldamist, uuringuandmete paremat kättesaadavust ning uuringumaterjalide käsitluse kvaliteedi senisest täpsemat jälgimist.
Kliinikumi patoloogiateenistus tegeleb igapäevaselt haiguste ja seisundite täpse diagnoosimisega organite, kudede ja rakuproovide visuaalse uurimise teel. Patoloogia on pidevalt kasvava töömahuga valdkond, mistõttu alustati 2020. aastal arendustööga, mille eesmärgiks töös tuge pakkuv infosüsteem. Kliinikumi patoloogiateenistuse juhi dr Margus Reimanni sõnul võimaldab programmi kasutusele võtmine optimeerida töövoogu, vähendada inimlikest eksimustest tekkivaid vigu ja parandada töökvaliteeti. „Nüüd on patoloogiateenistusel võimalik tõhusamalt hallata kogu uuringuprotsessi alates patsiendilt materjali kogumisest kuni uuringuvastuste väljastamise ja arhiveerimiseni. Automatiseeritud töövood, näiteks koekassettide ja preparaadiklaaside automaatne printimine, vähendavad käsitööd, säästes töötajate aega ning vähendades vigade riski,“ selgitas dr Reimann, lisades, et nüüd saab täpselt jälgida, milline töötaja millal ja kuidas uuringumaterjalidega tegeles.
Kliinikumi Leht

Patsientide hääl aitab kujundada Kliinikumi teenuseid (07.07.2025)
Tartu Ülikooli Kliinikumi patsientide nõukoda on vabatahtlik esindusrühm, kuhu kuuluvad patsiendid ja nende lähedased. Nõukoja eesmärk on jagada oma kogemusi, arvamusi ja ettepanekuid, et aidata kaasa tervishoiuteenuste arendamisele. Sellest aastast on nõukoja töö saanud värskema suuna – seniste koosolekute asemel toimuvad kohtumised nüüd vahetult kliinikutes kohapeal.
Möödunud aastal tähistas patsientide nõukoda viiendat tegutsemisaastat. Viie aasta jooksul on nõukoda kohtunud paljude kliinikute ja teenistuste esindajatega, et arutada, kuidas kujundada Kliinikumi teenuseid patsiendisõbralikumaks. 2024. aastal andis nõukoda tagasisidet patsiendiohutuse arendustele, lõi kaasa Kliinikumi juubeliaasta sündmuste ideekorjes, panustas vähikeskuse projektidesse ja Tervisekassa kiirendiprogrammi ning toetas mitmeid teisi patsientide kogemust parandavaid algatusi. Samuti käsitletakse teemasid, millega patsiendid on Kliinikumi külastades ise kokku puutunud.